Khamis, 19 November 2009

Kerabu Mangga

Aku memang suker kalau makan kat luar kat resteron Thai, ni antara menu yang selalu aku order....ni da beberaper kali aku wat...aritu masa jamu kawan2 makan tengaharipun aku ader wat... baru2 ni officemate My Mfr bagi so... aku aper lagi wat kerabu n dapatlah jiranku merasa kerabu air tanganku he he...
Mangga Muda ader lah 17 biji he he manyaktu...

Kerabu Mangga.


* mangga muda - sagat
* udang kering - goreng tanpa minyak dan blend
* kacang tanah - nk sedap goreng tnpa minyak! buang kulit
* cili merah dan juga hijau - nk besh pedas gune cili padi!
* ikan bilis goreng - sebahagian tumbuk/gaul
* air lemon
* sos ikan

Cara-cara
Masukkan semua bhn dalam lesung dan tumbuk kasar.
Gaul rata perasakan ngan garam dan gule.

siap dhidang!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan