Selasa, 23 Oktober 2012

KEK GULA HANGUS @ KEK SARANG SEMUT

Kek Gula Hangus @ Kek Sarang Semut

Assalamualaikum semua.. salam bersiaran kembali.. ader yang bertanya... sibuk sikit tempohari 2 hari menghadiri kursus, disusuli pula ngan peperiksaan pelajar.. Arini ader mesyuarat jawatankuasa peperiksaan untuk mengesahkan keputusan diperingkat Fakulti... Alhamdulillah bberjalan lancar n kuranglah sibuk ku.. tapi awas... pelajar akan mula mendaftar pada 1 Nov 2012.. huh berpeloh memikirkan taqwim yang tak putus2 he he he 
ok lah berbalik kepada n3 arini.. banyak istilah bagi kek gula hangus ni.. tapi yang penting rupa n rasanya sama ye tak? sebenarnyer semalam aku membakingnyer... cam biasa bila ader permintaan pasti terhasil kek kat Dapo Senangku itew.. kalau tak sunyi dari bakaran oven ha ha ha alasan malas lebih... memenuhi permintaan sahabatku yang jauh dimata tapi dekat dihati.. nun duk kat lake resort KUIS tu.. kak Zura.. happy bila dia n family suker.. insyaallah ader masa kita gader2 wat yer kakak manis.. he he he.. jom layan kek Gula Hangus atau Kek Sarang semut yang ntah berapa kali aku membuatnyer...

 Adunan yang telah bersiap sedia nak masuk oven

 Waktu kebakaran

 SIAP
kalini aku wat agak kering n garing sikit.. bab Kakak Manis suker makan tang kerak2
 Struktur Kek yang bersarang n kenyal

Tara...
Selamat Menjamu Selera
kepada sesiapa yang nak merujuk blh lah jenguk kat SINI atau SINUN

7 ulasan:

  1. Salam Erma..k.atie plan nk buat kek sarang semut ni gak:D.Tumpg mkn kat sini je lah..hihi

    Klu berminat dgn pemanggang ajaib tu...colling2 k.atie ya.Sgt bagus utk ibu2 yg dlm pantang...sbb dlm pantang kena mkn ikan/ayam yg bakar2 jer :D

    BalasPadam
  2. slm Erma..

    lama dh xmkn kek gula hangus..penah bkali2 jugak buat tp xmjadi n xbersarang pon..knape nth..xsersi la pulak dgn tgn QH..hehe

    BalasPadam
  3. Bestnya... wangi jer baunya... bak sepotong

    BalasPadam
  4. salam Erma..
    akak ni pun plan mcm nk buat utk aidil adha.."macam"...hehe..

    BalasPadam
  5. Salam.. wah sedap kuih ni kalau makan time panas2 tak cukup sepotong..

    BalasPadam
  6. Salam erma cayang wah cantiknya sarang kek tu,lama akak tak buat kek ni

    BalasPadam
  7. ish kot ye pun potong la kertas minyak tu kemas sket. kalau taknak gune kertas minyak sapu butter kt loyang..tabur tepung sket.

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails