Rabu, 9 Februari 2011

Nasi Goreng Kerabu

Nasi Goreng Kerabu

Salam semua... morning..eh morning ker? he he he nak dekat tengahari baru ader kesempatan nak n3.. ni pun jap lagi ader meeting kat Akademi Islam.. postmoterm KPK... kul 12.00.. insyaallah hadir... ok lah nak n3 menu sarapan pagi yang mudah n senang nak wat.. cam biaser.. kenalah wat aper yang ader kat stok peti ajaibku itew... ye tak... jom layan menu Nasi Goreng kerabu versi aku... kepada sahabat2 yang pakar tu jangan marah yer... versi akuni simple tpi sodap kata SK.... he he eh

Nasi Kerabu simple versi aku .. makan ngan keropok ikan.. nyum2 sedap..
meh aku tepek resepi kalu ader sesiapa yang sudi nak try...

Bahan A
2 cawan Nasi - tuk 2 orang
3 ulas bawang putih - ketuk
1 labu bawang besar - mayang
3-5 cili api - ketuk (ikut kepedasan)
5 bt serai - mayang
1 sudu kerisek
1 sudu sos ikan
*Sedikit Daging Ayam (potong dadu)
*Sedikit Daging Lembu
boleh ganti ngan aper2
* Sedikit Sayur Kobis - mayang
* Sedikit Sayur Sawi - mayang

Cara
* Panaskan minyak tumiskan bawang putih + bawang besar + cili api sehingga layu n wangi...
* + Daging ayam + lembu.. + Sos Ikan + serai gaul shingga masak
* + Nasi.. gaul sebati
* + kerisek + perasakan ngan sedikit garam
* + sayur... gaul sehingga mesra n masak... siap...

SELAMAT MENCUBA

10 ulasan:

  1. nasi goreng sepinggan erma...
    nampak sedapp tu..

    BalasPadam
  2. wah ada kerisik lagi ni ..mmg harum la nasi goreng ni kan...

    BalasPadam
  3. To : Kak Mas
    nasi goreng kerabu siap! he he he.. try kak sedap.. he he he

    BalasPadam
  4. To : Izahdaut
    ha'ah Zah.. sedap.. trylah.. tapi x tau nasi kerabu yang sebenar.. ni versi syok sendiri ha ha ha ha... Tapi memang sedap harum kerisik n serai...nyum2

    BalasPadam
  5. wah sedap...mau mau sepinggan..

    BalasPadam
  6. dasat tul peti ajaib tu menyimpan brg yer erma, kerisek pun ada, mmg suspek lah :)

    BalasPadam
  7. kopok tu..nampak sedap geng dgn nasi goreng:)

    BalasPadam
  8. To : Salina
    he he he meh lah 2 pingganpun boleh.. he he he

    BalasPadam
  9. To : Kak Rose@ila
    he he he aper yang ader kak he he he.. kekadang memang kena ader.. aritu lebih kelapa parut wat kerisek tuk rendang he he eh

    BalasPadam
  10. To : Cikmanggis
    ye lah kak.. sedap mkn nasi goreng ngan kopok ni he he he

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails