Selasa, 6 Oktober 2015

AYAM KRISPY FROZEN - AKTIVITI HUJUNG MINGGU

 Ayam Krispy Frozen

Assalamualikum semua... kepada semua pengunjung2 Halamanku tqvm sebab tak jemu2 singgah kat Dapo yang x seberape neh.. hihihi.. ok lah n3 kalini nak tepek lah.. antara menu Azfar yang selalulah dok buat.. tapi ni lah nak share.. selalu hujung minggu kalau x de aktiviti... adalah masa yang paling sesuai tuk wat benda2 neh.. kalau weekday.. balik2 kerja.. lebur2 masak menu dinner sudah.. pepagi nanti barulah lebur2 masak tuk menu jualan.. menu bento kami tapi yang paling penting bento Azfar.. Alhamdulillah sejak Azfar mula mkn penuh pada usia 2 tahun neh aku dapat masak n bekalkan bento tuk Azfar.. so pengasuh hanya panas2 kan menu harian yang aku bawak...
Selain menu masakan harian.. aku juga wat menu2 segera neh.. cam Ayam Goreng Krispy.. nugget yang ku frozen kan.. so kalau agak terlajak n terbangun lewat tu.. mmg akan masak lauk2 segera nilah yer.. hihihi..
ok lah jom layan Menu Ayam Krispy yang selalu ku buat tuk lauk Azfar..

Bahan2 Utama
Ayam, Telur, tepung yang telah ku rempahkan
untuk menu2 Azfar aku masak tanpa bahan perisa..
bahan tepung tu aku guna...
Tepung Jagung+serbuk paprika/cili+lada Sulah+serbuk kari

Celop Ayam+telur+tepung (ulang proses 2x)
Goreng separa masak

Siap goreng
tos n sejukkan

masuk n susun pada bekas yang sesuai 
simpan dibahagian sejuk beku..
boleh digunakan bila masa2 kecemasan (bgn lambat hahahaha)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan