Jumaat, 1 April 2011

Musim Durian Telah Tiba (Pengalaman PertamaKu)

Jom Makan Durian

Assalamualaikum semua.. salam hari Jumaat.. hari bz ku.. lagi? he he he ok ni nak tepek n3 minggu lepas, Kami ke Kampung Gajah Perak.. boleh camtu? he he he sebenarnyer minggu yang sangat sibuk... SK ader pertandingan Futsal... tetiba MIL call nak datang umah n nak ajak gi Perak.. aku dah risau.. SK tak habis lagi Futsal.. kul 2.40ptg baru balik... so lepas makan tengahari (dah petangpun) lepas Asar kami bergerak ke Kampung Gajah... sepanjang perjalanan menuju ke Kampung Gajah tu.. hu hu hu memacam memori yang melintasi fikiran.. teringat suatu ketika dulu aku di bawa ke Perak... Jenjalan..n ntah lah kita lupakan...
Berbalik pada n3 Durian.. dalam keadaan keletihan.. hatiku melonjak girang bila MIL ku kata kita akan ke Dusun.. subhanallah betapa happynyer aku.. bukan xcited nak makan durian tapi nak merasa suasana dusun yang tidak pernah kurasai... Ok gambo kat atas.. sampai2 jek sumer suruh makan durian.. mcm2 jenis ader akuni baru nak blaja2 mkn.. so mkn yang manis2 n tak pure.. he he eh mkn pun x leh byk...

betapalah byk.. ni hasil kutipan mereka arini.. kami sampai dah mlm...
FIL sibuk tolong pilih n kupas tuk aku yg kuat mkn yang pure..

SK.. he he he layan buah yang aku x leh makan..
byk yg gred baik tu yang pure duriannyer...

Keesokkan harinya.. kami gader2 gi dusun.. memasing lepak.. maklumlah byk pacat..
Aku.. idak ler.. ni lah masa tang sesuai tuk aku wat keje...

Yah tu dia.. kutip jgn tak kutip.. happy sesangat..
Syukur Alhamdulillah di atas kurnian..
dulu pernah terfikir nak kawin ngan org kg.. ader dusun..
SK tak der tapi saudara SK.. kira rezeki ye tak?

Hasil kutipan.. ni kali ke 3

Suasana Dusun Durian disulami ngan pokok2 buahan2 yg lain

Wokey ni dah siap punggah dalam Van n kereta..
tgk kat cermin belakang van.. fuh penuh tu..

ni halaman umah Saudara SK panggil Mak SU
kepuasan.. balik dari Dusun walau keletihan.. pas ni nak balik KL..

8 ulasan:

  1. assalam erma, suka n sedapnya duyan, phhh dh gugur ya kt perak, bestttnya

    BalasPadam
  2. hamboiiii banyak nyerr... nak 3 bijikk!!!

    BalasPadam
  3. To : Kak Rosaliza
    w'salam akak.. ha'ah ngah byk n musim ni kat Perak.. merata org jual durian.. he he he

    BalasPadam
  4. To : Izahdaut
    he he he kalu dekat 10bijipun boleh he he he he

    BalasPadam
  5. Wah seronok nyer gi dusun....

    BalasPadam
  6. salam erma..kg gajah tue dah nk dekat area kg k.atie lar.awat xgtau nk g kg gajah..X blh jumpa erma....dkt dah ngan umah k.atie tuh!!

    BalasPadam
  7. To : Kak Azian
    he he he memang seronok sangat kak.. seronok kutip durian...

    BalasPadam
  8. assalam...nk tnye laa...kalau nk makan durian kt dusun...empunya dusun ni ok x eik? xmau bli kt pasar malam tu...yg yg kite bayar kt dusun tu...

    BalasPadam